Telefoonnummer

info@praktijkflowstone.nl

Alleen op afspraak

• Wat is Guasha therapie?
  • Ons lichaam en afvalstoffen.
  • Uw klachten verlichten of verhelpen.

Wat is Guasha therapie?

Guasha of ‘Guā Shā’ betekend letterlijk ‘het schrapen van zandkorrels’. Het is een eeuwenoude techniek uit Zuidoost-Azië. Deze schraapmethode werd gebruikt om klachten en ziekten uit het lichaam te schrapen.

De methode is door de jaren heen in China verder ontwikkeld en langzaam overgewaaid naar Europa en de VS. Men is gericht op het verwijderen van opgehoopt afvalstoffen. Dit zorgt voor een betere doorstroming van het bloed maar ook de Qi (energiestroom).

Ons lichaam en afvalstoffen

Afvalstoffen komen o.a. vanuit (slechte) voeding, omgevingslucht, maar de grootste boosdoener is stress. Onze samenleving is snel en gehaast, daar ontkomen we helaas niet aan. Dit geeft de nodige spanning en stress met zich mee, waardoor we soms niet bewust zijn van de beginnende klachten. Denk aan vermoeidheid, hoofdpijn, pijnlijke schouders of nek. Ophopingen van afvalstoffen zijn de oorzaak van vele klachten. Dit kan resulteren in verstoppingen, waardoor zelfs ziektes kunnen ontstaan.

Onze lymfeklieren halen de afvalstoffen uit onze cellen, via de bloedstroom worden deze afgevoerd naar de lever, waarna ze wateroplosbaar worden gemaakt om vervolgens via onze nieren als urine ons lichaam te verlaten. Wanneer er een teveel aan afvalstoffen is, kan ons lichaam dit niet snel genoeg verwerken. Hierdoor komen er ophopingen die een goede bloeddoorstroom belemmeren met als gevolg lichamelijke klachten.

Uw klachten verlichten of verhelpen

Bij Guasha therapie worden dus de opgehoopte afvalstoffen los geschraapt. Het aantal behandelingen is niet alleen afhankelijk van de klacht, maar ook hoe lang de afvalstoffen al vastzitten. Dit kan alleen bekeken worden bij het intakegesprek en eerste behandeling.

Guasha kan bij vele klachten/ziekten worden toegepast. Als preventief middel of om daadwerkelijk een klacht te verhelpen, maar ook om ziekte te verlichten. Bij mij in de praktijk in Tiel, kunt u terecht voor o.a. de volgende klachten/aandoeningen:

• Diverse pijnsymptomen
  • Nek-, rug- en schouderklachten
  • Hoofdpijn en migraine
  • RSI-klachten
  • Fybromyalgie/ reumatische klachten
  • Hoge bloeddruk
  • Astma/bronchitis
  • Chronische vermoeidheid
  • Verteringsstoornissen
  • Stofwisselingsstoornissen
  • Stress/burn-out

Staat uw (pijn)klacht of aandoening hier niet tussen? Neemt u dan vooral contact met mij op om te zien of ik u toch verder kan helpen.

De voordelen
van Guasha

Bevordert de doorbloeding
– Ontgift en ontzuurt
– Stimuleert het immuunsysteem
– Neemt blokkades en pijn weg
– Stimuleert werking van de organen
– Zorgt voor meer vitaliteit
– Vermindert spanning, stress en vermoeidheid ( bij een burn-out)
– Brengt emoties opnieuw in evenwicht
– Geeft ontspanning op fysiek en mentaal vlak

Guasha behandelingen

Wilt u meer weten over de diverse Guasha behandelingen? Of wilt u een afspraak maken?

Praktijk Flowstone | Guasha Therapie | Tiel | Santai Guasha®